neděle 8. února 2009

39.den

...tak dnes mám narozky...mám za sebou 36 let života...je to hodně nebo málo?...
...36let jsem dcera, sestra, vnučka...z toho 18 zdravotní sestra...10 manželka...8 let maminka jednoho syna a nyní podruhé těhu...prostě normální člověk...
...mám za sebou jeden rok PROJEKTU 365 a a je mi jasné, že k žádnému zdokonalení, jak jsem si před rokem myslela, nedošlo...ale není všem dnům konec, doufám...
...když se tak otočím zpátky, tak zjišťuju, že fotky a focení se prolínají celým mým životem...už jako malý prcek si pamatuju jak nás táta fotil a fotky si sám vyvolával, v koupelně a pak v paneláku, kde jsme bydleli, měl dole v jednom kumbálku svojí fotokomoru...pamatuju si krabičky od filmů, srolované negativy, barevné světla a to kouzlo, když máchal papír ve "vodě" a najednou se na něm začal objevovat obrázek...nesměli jsme otvírat dveře, když se tam zavřel...fotky dělal černobílé a v sepii a máme jich proto s Katkou-ségrou z dětství víc než dost...vlastě je to moje nejsilnější vzpomínka na něj než od nás v mých 5 letech odešel a naši se rozvedli...ale i pak jsme za ním a jeho novou rodinou pravidelně jezdili do Jablonce , vzpomínám si jak nás fotil svou Flexaretou zavěšenou u pasu a jak mi přišlo divný, že kouká dolů a ne na nás...
...další vzpomínka se vztahuje k foťáku po dědovi, byl to Zenit (stále ho tu mám), byl kovovej, těžkej a byl v koženém oranžovém pouzdře...mamina mě s ním nechávala hrát a já chodila důležitě po bytě a "fotila"...milovala jsem zvuk spouště a nedovete si představit tu radost, když jsem přišla na to, jak se natahuje samospoušť...a pořád jsem koukala jak vypadá uvnitř a zkoumala tu černou roletku před objektivem... :o)
...dále si vzpomínám, jak o jedněch vánocích, když mi bylo nějakých 12 let, dostala Katka foťák-Smenu a já jen radio...bylo to pro mě velké zklamání a brala jsem to jako zradu...strašně jsem jí ho záviděla a to svoje radio nenáviděla...později jsem si začala Smenu půjčovat a nafotila s ní svoje první černobílé fotky...fotila jsem na chalupě, školní akce, pak i Toma, první vandry a vodu...fotky jsem si dávala vyvolávat a i když jsou už vybledlé a některé zcela nečitelné, pořád je tu mám...
...mým prvním vlastním foťákem byl jakejsi bakelitovej noname, který jsem si koupila za svoje vydělané peníze...jela jsem ho koupit do Slanýho a poprvé začala fotit na barevný film...vydržel mi celkem dlouho...
...pak přinesl Tom z firmy celkem pěknej Olympus s trojnásobným zoomem, no to bylo radosti...fotil krásně...fotila jsem s ním Matyho i naši první mořskou dovolenou na Krétě...zároveň, když se Maty narodil přinesl Tom z práce první digitální foťák, taky Olympus, ale já mu nepřišla vůbec na chuť a odmítala s ním fotit...než zaostřil a cvaknul, tak byl ten správnej moment pryč...časem jsem ho vzala na milost a brali jsme ho i nadovču, tahala jsem foťáky oba dva...
...ke 30. narozeninám mi Tom připravil obrovské překvapení a dostala jsem od něj svého prvního Canona...klasickou zrcadlovku...byla jsem nadšená, fotil skvěle, ale fotila jsem jen na automat...
...od té doby co se narodil Matyáš, tak jsem fotila v jednom kuse...taky se nám všichni smáli, kam chceme všechny ty albumy dávat a ťukali si na čelo, když jsem si na 10denní dovču k moři brala 7 filmů po 36 snímcích...(teď jsem jich schopná na digitálu nacvakat třeba 1500, ale pak hodně mažu)...
...časem jsem díky počítači a internetu objevila kouzlo digitální fotografie a zatoužila po svém a lepším foťáku....pořídila jsem si Canon PowerShot A700 a zcela propadla focení a různým úpravám fotek v počítači...nejdřív to byl Zoner, pak Gimp a nakonec PS...
...loni jsem k narozkám dostala Canon Power shot s5 is a začala s Projektem 365...
...jsem ráda, když se některá moje fotka někomu zalíbí a nejvíc mě zahřeje na duši, když mi nějakou fotku pochválí Tom...není to moc často a o to víc to pro mě znamená...
...letos je na cestě moje první digitální zrcadlovka, opět Canon...snad dorazí a já se budu moct něco naučit...

...všem co mi přáli k dnešním narozkám moc děkuju...



...ráno jsem klukům udělala ke snídani moravské koláče a Tom nám upekl k obědu výbornou panenku v barevném pepři...

6 komentářů:

Jill řekl(a)...

zase dlabanec, mňam vypadají krásně

Taky přeju vše nejlepší k narozeninám, hodně zdravíčka, šťastnou rodinu a spoustu krásných zážitků s Tomem, Matym a Terezkou(bude to Terezka?)a plno krásných fotek.

Taky jsem fotila zenitem, byl super, a pak jsem si vyvolávala fotky v koupelně, moc mě to bavilo.

Dadouch řekl(a)...

Ještě jednou vše nejlepší a hlavně hodně zdraví ;o) a splnění všech tajných přání, prostě ať vše je co nejvíce nej...........

photoJanna řekl(a)...

koláčky vypadají krásně ;-) přiznám se, že bych ti tipovala míň ...ale jinak jsme na tom věkově podobně

Jindra Krobová řekl(a)...

Dodatečně přeju všechno nééééj!!!

Almerka řekl(a)...

Klarisso, to je tak krásnej článek. Asi i proto, že hodně z něho vyvolává i moje vzpomínky. Flexareta, Smena. fotokomora...

Blanka řekl(a)...

obdivuji ty texty! fakt jo!